• Căsuțele semințelor

    selectează activitățile după:

      1.  
      2.  
      3.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
      8.  
      9.  
      10.  
      11.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
     

    $0

    1 Căsuțele semințelor
    2 Căsuțele semințelor3 Căsuțele semințelor

    Scopul acestei activități este de a-i învăța pe copii importanța păstrării semințelor și rolul pe care l-au avut acestea de-a lungul omenirii. Dacă oamenii nu păstrau semințe de la an la an, mai aveau ce mânca? Ce ies din semințe? Ce culori au acestea? Ce forme? Cum miros?
    Pregătim semințele punându-le la păstrat în “pachețele” personalizate. Fiecare copil își va confecționa propriul “pachețel”, își va alege tipul de semințe pe care vrea să îl păstreze și mai târziu să îl planteze în grădină. Astfel copiii vor învăța din experiență directă cum arată diferite tipuri de semințe (formă, culoare, miros etc), vor învăța să fie responsabili pentru bunul mers al pregătirilor pentru grădină, să dobândească încredere în sine pentru că reușesc prin forțe proprii să creeze.

    Durata

    30 - 45 min.

    Avem nevoie de

    • Semințe (flori, roșii, castraveți, fasole, dovleac etc);
    • Imagini despre cum arată diferite plante odată crescute;
    • Bucăți de hârtie 20x20 cm;
    • Lipici.

    Materii conexe

    arte, științele naturii

    Elemente naturale

    plante

    Dificultate

    mediu

    Sezon

    primăvara, toamna, iarna

    Etape

    • Pregătim mese și scaune pentru activitate și le explicăm copiilor că vom pregăti semințele pentru plantat în grădină, motiv pentru care trebuie să le confecționăm “căsuțe”;
    • Ii dăm fiecărui copil bucata de hârtie și îi arătăm secvențial cum se indoaie hârtia:
    1. Hârtia poziționată cu colțurile înspre copil (romb),
    2. Colțul de jos se pune peste cel de sus (se obține un triunghi),
    3. Colțul stâng se îndoaie înspre cel drept,
    4. Colțul stâng se îndoaie înspre cel stâng,
    5. Colțul de sus se îndoaie în jos și apoi este lipit.
    • Copiii că pot desena și colora ceea ce doresc, dar se pot folosi și de ajutorul imaginilor cu diverse plante, iar după ce au terminat de colorat, îi rugăm să își aleagă ce fel se semințe vor să păstreze pentru plantat;
    • Așezăm semințele de diferite forme și culori în cutiuțe pe mese și îi lăsăm să le atingă, miroasă etc. Îi încurajăm să-și exprime părerea și să descrie semințele;
    • Aleg semințele pe care dorim să le păstrăm pentru grădină și îi rugăm să le pună în “pachețele”;
    • La final “pachețelul” se închide lipind colțul de sus și așteptăm momentul în care le vom semăna în grădină sau în ghivece.

  • Upcoming Events

    Nu există evenimente în viitorul apropiat.

  • Top