• Strângem comori din grădină

    selectează activitățile după:

      1.  
      2.  
      3.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
      8.  
      9.  
      10.  
      11.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
     

    $0

    27.3

    Copiii împreună cu cadrul didactic vor cerceta grădina și vor căuta ce se ascunde în tainele ei.  Este o activitate de sporire a atenției, a cunoștințelor și de descoperire. Se pot realiza dinainte planșe cu legumele și fructele cunoscute și așezați în cerc în grădină înainte de a începe căutarea comorilor, educatoarea împreună cu copiii vorbesc despre câteva trăsaturi ale plantelor pe care le pot găsi. Copiii le pot descoperi apoi mergând  prin grădină. Recomandăm să se folosească toate simțurile în această activitate:  mai ales verdeţurile se pot identifica după miros și pipăit (frecând o frunză între degete), după gust (recomandabil ca gustarea să se facă sub supravegherea cadrului didactic).

    Dacă activitatea are loc primăvara sau iarna o putem aplica florei spontane sau comorilor non-vegetale.

    Durata

    30 minute - 1  oră.  

    Avem nevoie de

    • Un coșuleț în care se stâng la comun comorile găsite.

    Elemente naturale

    frunze, plante, flori

    Dificultate

    mediu

    Sezon

    primăvara, vara, toamna, iarna, toate

    Etape

    • Ne plimbăm prin grădină pentru a descoperi natura, a observa ce a mai apărut nou sau ce s-a schimbat,  pentru a găsi ceva special ce ascunde grădina: pietre de forme diferite, frunze, crengi, semințe, flori, legume sau fructe. Cadrul didactic poate să lanseze câteva întrebări după care copiii să se ghideze în căutarea lor: Cine găsește trei pietricele de culori diferite? Cine găsește o frunză galbenă? Cine găsește o legumă roșie, galbenă?

    • Această activitate se poate repeta la un interval de 2-3 săptămâni ocazie cu care observăm și cum s-a schimbat imaginea grădinii, cum au evoluat plantele. După ce am strâns comorile, ne așezăm în cerc și le studiem, le comparăm,  grupăm pietrele într-o grămadă, crenguțele în alta, plantele comestibile într-una, plantele necomestibile în alta, etc.  

    • Copiii ulterior vor putea gusta plantele comestibile, se poate chiar face o salată.

  • Upcoming Events

    Nu există evenimente în viitorul apropiat.

  • Top