• Matematică în grădină

    selectează activitățile după:

      1.  
      2.  
      3.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
      8.  
      9.  
      10.  
      11.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
     

    $0

    1 Matematică în grădină
    2 Matematică în grădină3 Matematică în grădină

    Oricât de mici ar fi copiii, grădina ne oferă o mulțime de oportunități pentru a exersa bazele matematicii cum ar fi număratul, comparația, mulțimile, cifrele sau măsurarea. Culorile diferitelor flori, frunzele de diferite mărimi, semințele, pietrele din grădină sau simple bucăți de lemn/crenguțe pot fi unelte ajutătoare și plăcute pentru copii.
    Învață jucându-se!

    Durata

    45 minute.

    Avem nevoie de

    • coşuleţe pentru culesul materialelor cu care vom lucre;
    • materiale: seminţe, pietre, legume, fructe, frunze culese din grădina grădiniţei ( se pot alege doar unele cu care să se lucreze);
    • creioane, coli de hârtie;
    • o cutie de carton (cutie de pantofi, refolosită).

    Materii conexe

    matematică, științele naturii

    Elemente naturale

    frunze, plante, flori

    Dificultate

    mediu

    Sezon

    primăvara, vara, toamna, iarna, toate

    Etape

    Cifrele: Toamna culegem seminţele din grădină şi le punem la păstrare pentru pimăvara următoare, ca să avem şi la anul ce semăna. Alegem seminţele mari pentru acest joc: boabe de fasole, seminţe de castraveţi, de dovleac, dovlecel,de floarea soarelui, porumb. Poate unele nu le avem în grădină, le putem aduce de acasă sau cumpăra. Fiecare copil primeşte cantităţi diferite din mai multe feluri de seminţe. Ne așezăm în cerc. Coordonatorul activității face o scurtă recapitulare a tipului de semințe pe care le avem și pe rând îi rugăm pe copiii să ne dea fiecare câte 5 semințe de fasole, apoi 7 de floarea-soarelui, le dă pliculeţe în care vor pune separat seminţele, apoi le vom strânge pe toate într-o cutie de carton şi le vom pune la păstrare. Recomandăm să nu se păstreze în sala de grupă, ci coordonatorul activității să o ducă în cămara de acasă fiindcă seminţele ţinute la cald atrag gărgăriţe, fluturi, şi alţi dăunători. Copiilor le vom explica că ducem seminţele la păstrare într-un loc răcoros până la primăvară.
    • Mai simplu este să desenați pe asfalt o omidă/șarpe/castel în căsuțele căruia scrieți câte o cifră, iar copiii vor trebui să pună în casetă numărul respectiv de semințe, frunze, flori, conuri de brad, pietre etc.
    Comparație: Mai mic decât/mai mare decât, mai greu/mai usor decât. Educatoarele vor împărți fiecărui copil în coșulețul lui anumite fructe sau legume din grădină. Iar după ce fiecare copil are coșul lui adresează întrebările despre comparație.
    Învățăm să numărăm: Se pot pune niște bețe gradate în pământ care să măsoare ritmul de creștere al unor legume (rosii, castraveti, ardei, floarea soarelui) și când ieșim în grădină verificăm .
    Învățăm să numărăm: cu orice avem la îndemână în grădină, de la frunze și flori până la legume și fructe.

  • Upcoming Events

    Nu există evenimente în viitorul apropiat.

  • Top