• Ce mâncăm? Rădăcina, tulpina, frunza?

    selectează activitățile după:

      1.  
      2.  
      3.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
      8.  
      9.  
      10.  
      11.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
     

    $0

    21.2
    21.3

    Scopul activității este pe de o parte să recunoaștem legumele , iar pe de altă parte să învățăm părțile plantei: rădăcina, tulpina, frunza, floarea, fructul, semințele și ce anume mâncăm de la fiecare plantă.

    Durata

    15-20 minute.

    Avem nevoie de

    • un coș cu capac sau un săculeț textil (netransparent) pentru a pune legumele în el
    • legume și fructe variate și o plantă cu rădăcină, tulpină, floare, frunze.

    Materii conexe

    biologie, științele naturii, lb. străine

    Elemente naturale

    plante

    Dificultate

    mediu

    Sezon

    primăvara, vara, toamna

    Etape

    • Activitatea se poate desfășura foarte bine la începutul primăverii, când ne pregătim să semănăm grădina. Acum putem vorbi despre câteva legume pe care le vom crește în grădina de la școală, copiii le pot vedea și recunoaște, le vor gusta, învățând și părțile plantei. Coordonatorul activității pregătește un coș cu legume și verdețuri variate: ridichi, ceapă verde și uscată, salată, ruccola, usturoi verde și căpățână, morcovi , frunze și rădăcină de pătrunjel, frunze de salată, boabe de mazăre, tije de rubarbă și alte legume pe care le găsim în piață, dar și fructe: măr, pară, etc.
    • Coordonatorul activității va lua drept exemplu o plantă care are rădăcină, tulpină, frunze, eventual floare, (separat semințe) și le va arăta copiilor , prin exemplificare pe aceasta părțile plantei. Se poate folosi și o planșă desenată.
    • Apoi, așezăm copiii în cerc și punem legumele într-un coș cu capac sau într-un săculeț textil și alegem pe rând câte un copil care să vină să extragă din sac câte o legumă. După ce a ales-o va trebui sa o ghicească înainte de a o extrage din sac. Apoi îi întrebăm pe copii ce parte a plantei o mâncăm de la respectiva legumă.
    • De exemplu am tras ceapă verde: de la ceapă mâncăm frunzele si tulpina (cea alba, care va deveni bulb). “Mustățile” (rădăcina) nu o mâncăm. Pasul următor este ca copiii să primească leguma , să o dea din mână în mână și cei care vor, să o guste. Între timp jocul continuă cu alți copii care vor veni să ghicească leguma pe care o aleg din săculeț.
    • Ca material suport – vă rugăm să parcurgeți capitolul Anexe din Manualul 2 unde de găsesc atât planșa cu părțile plantei, cât și tabelul cu ce părți mâncăm de la fiecare plantă.

  • Upcoming Events

    Nu există evenimente în viitorul apropiat.

  • Top