• Apă, pământ, aer

    selectează activitățile după:

      1.  
      2.  
      3.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
      8.  
      9.  
      10.  
      11.  
      1.  
      2.  
      3.  
      4.  
      5.  
      6.  
      7.  
     

    $0

    1 Apă, aer, pământ
    2 Apă, aer, pământ

    Această activitate este una de înțelegere a lumii în care trăim și felul în care apa, pământul și aerul sunt nu doar simple elemente ci medii în care diferite vietăți își duc traiul. Prin acest exercițiu copii vor învăța să asocieze diferite animale sau plante cu mediul de viață în care acestea trăiesc.
    Apa este elementul predominant pe glob, ocupând 71% din suprafața acestuia, adică aproape 3 sferturi. Apa este vitală pentru toate formele de viață de pe pământ, unele doar o consumă, dar o mare parte din acestea trăiesc în apă. Peștii, țestoasele, broaștele, caracatițele și mii de alte viețuitoare își petrec întreaga viață în apă.
    Pământul este casa majorității animalelor, plantelor și a insectelor pe care le cunoaștem. Unele din acestea, precum râmele și cârtițlele își petrec aproape toată viața în sol. Iar la suprafața acestuia viețuiesc iepurii, cerbii, lupii, urșii și oamenii.
    În aer întâlnim viețuitoarele înaripate: berzele, bufnițele, porumbeii, ulii și mii și mii de insecte.

    Durata

    1 oră, 30 minute pregătire activitate.

    Avem nevoie de

    ● 3 poze diferite/grup - una cu apă (poate să fie specific: ocean, râu, lac), una cu pământ și una cu aer (cerul este cel mai potrivit); ● sau în loc de poze 3 borcănele/grup - unu cu apă, unu cu pământ și unu gol (cu aer); ● diferite alte (măcar 9, cu 3 pentru fiecare mediu) poze sau figurine dacă dispuneți de ele cu animale de toate felurile/grup, de ex: știucă, păstrăv, caracatiță, zebră, leu, lup, urs, șoim, rândunică, porumbel ș.a.; ● sau poze cu apă, aer, pământ în diferite forme/grup: nisip, nori, gheață, ploaie ș.a..

    Materii conexe

    științele naturii, ed. ecologică, geografie, lb. străine

    Elemente naturale

    apa, aer, sol

    Dificultate

    ușor

    Sezon

    primăvara, vara, toamna, iarna, toate

    Etape

    • Acestă activitate se poate face individual sau pe grupe.
    • Fiecare copil sau grup primește cele 3 poze sau 3 borcane și un set de minim 9 poze cu animale sau diferitele forme ale apei, aerului, pământului.
    • Povestim despre ce reprezină pozele și de cele 3 elemente și importanța lor, apoi îi rugăm pe copiii să așeze pozele primite în dreptul apei, aerului sau pământului.
    De ex: La borcanul cu apă se pun imaginile cu păstrăv, pește spadă și caracatiță; la borcanul cu sol se pune cârtița, râma și iepurele; la borcanul cu aer se pune: rândunica, porumbelul și bufnița.

    • Discutați despre fiecare mediu în parte, de ce este important și felul în care animalele s-au adaptat să trăiască în acele condiții.

    Pentru a arăta intersecția dintre medii se pot adăuga animale precum pinguinul, care-și duc traiul pe uscat sau gheață și vânează în apă, deci sunt foarte buni înotători. Sau găina - aceasta are aripi, dar zboară foarte puțin, ducând o viață la sol.
    Opțional: putem exersa denumirile cartonașelor în alte limbi străine sau putem povesti de locul de pe Glob în care acestea trăiesc.

  • Upcoming Events

    Nu există evenimente în viitorul apropiat.

  • Top